Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

2:a matchen

Av T-side Ape - 13 augusti 2011 09:33

Warmachine - Cryx

Min andra warmachine match spelades i torsdags mot Menoth. Samma lista som första gången förutom att Ragman var ersatt av Madelyn Corbeau , en betydligt användbarare modell i en pGorshade lista. Hennes bonus förflyttning lät mig göra manövrar som gav mig stora fördelar. Listan jag mötte var inte så optad mot min lista, det var Harbinger of Menoth med 4 heavy jacks (av vilka en var avataren), en kör, 2 paladiner och Vilmon plus någon mer support gubbe. Jag vann slaget om vem som går först och ställde upp mina jacks, pGorshade med support och bane truppen centrallt medan min bloat thrall och pistol wraith tog ena sidan och min machine wraith och hela mechanithrall truppen tog andra. Menoth optade då att plasera hela armen på ena flanken (den med pistol wraith) vilket kunde varit bra om det inte var för ett hus på den sidan. Då hans arme hamnade bakom ett hus hade han stora svårigheter att manuvrera och jag kunde använda hans trängda läge till att springa upp med mina modeller från andra flanken. När han så använde sin Avatar och feat kombo, vilket var mycket giftig, kunde jag ändå blocka hans charge linjer med min bloat thrall och se till att jag fick första chargen turen där efter. Efter det skar bane thrallsen rakt igenom hans arme.

Andra lärdomar är att spela mer försiktigt med Pistol wraithen, som dog utan ha gjort något, samt se upp för avatar/ harbringer feat kombon (skulle han få till den skulle det bli riktigt uppförsbacke för min lista. Hans paladiner såg jobbiga ut på papperet då de kunde välja att bara bli skadade av magiska attacker men i praktiken är de bara tre modeller och kommer de för nära Malice eller pGorshade så dör de, annars kan de gärna få döda någon mechanithrall eller liknande, det stör mig inte.


Betyg 2:a matchen

Gorschade the bastard VG
Malice VG
Slayer MVG
Bane Lord Tartarus VG
Bane Thrall +UA VG
Mechanithralls + UA + necrosurgeon G
Pistol wraith IG
Bloat Thrall G+
Machine wraith G-
Madelyn VG

Jag tycker att warmachine är en riktig höjdare att spela. Efter som alla figurer har så många specialförmågor blir kombinationerna riktigt kluriga att se och vilken aktiveringsordning ens egna armé ska ha på sin tur är en utmaning.


Warmachine resultat så här långt:

pGorchade 2-0



BloodBowl - W. Elf

På mål fronten har jag målat upp ett wood elf/elf lag till BB turneringen Närkebowl (en kompis skall spela med dem). Målningen är ok men inte det bästa jag kan. Fräshar kanske upp den senare om jag själv skall spela med laget i någon turnering i framtiden.


 

Äppelbo BK

/M.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T-side Ape - 7 oktober 2013 21:48

  It started on http://fumbbl.com/ where I played some matches with a Necromantic team, and I really enjoyed myself. Soon I just had to have a ready necro team to play next season in my local league. I put the Chaos farm rest and just started paint...

Av T-side Ape - 24 juni 2013 18:52

After Low Cash Cup the whole team Sweden have been selected. I think we have a really strong team this year and that my goal, that team Sweden will finish above 8:th place, is really possible to achieve. The eight coaches this are Melisqus, Jammydodg...

Av T-side Ape - 9 juni 2013 17:06

Some really fast progress on the team, 6 mauraders tabletop ready. The bases, some vanish and extra blodsplatter is all that needed for them to be complete. The miniatures are the four Tengu zombie mutants (3 fat blokes and one with the big hand. The...

Av T-side Ape - 6 juni 2013 18:23

The story:   If you travel from Pennybridge to the village of Glanshammer and take the second road on the left towards Smithstorp and follow it over five miles you will eventually come to Ur-Pers old farm, lying alone in the woods with is few mea...

Av T-side Ape - 30 maj 2013 18:21

This Monday I came home from the NAF championship, tiered but satisfied. It was the 5:th tournament this spring and my Orkish Blood Bowl voodoo have really gotten better out of is. In January I went to Doubt-IV in Umeå with the Orks and finished at...

Presentation

This is a painting, modeling and gaming blog following my interests in miniature games. It is focused on the game Blood Bowl.

/ M.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards