Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av T-side Ape - 4 oktober 2011 06:58

Då var ligorna igång. I Blood Bowl så är jag med och driver Pennybridge Educated Blood Bowl League - PEBBLe, en liga med 14 coacher i två divisioner. Ork Illegal har spelat tre matcher denna andra säsong och är ännu obesegrade med 2 vinster och 1 förlust. Jag är lite trött att spela just orker men det får fungera ytterligare 6-10 matcher som säsongen är, sedan byter jag nog till mitt nyinköpta Nurglelag - Bollklubben Likröta. Det nog efter jul någon gång.


Den andra ligan som är igång är WarmaHordes ligan som affären Batalj arrangerar. Den startade i helgen och går till så att första matchen är på 15 pts och sedan är det en match varannan helg med +5pts upp till 50 pts. på 15 och 20 pts är det bäst av 3, senare är det bara en match. Dessutom får man en bonus om hela ens armé är målad vid varje tillfälle! Jag hade inte allt målat i helgen som var men sitter nu med mina Banethralls för att få färdigt min 20 pts lista. Den första 15pts listan var:


pGorshade

Deathealker

Slayer

Bane Lord tartarus

6 Bane thralls

6 Mechani thralls

1 Brute thrall

1 Necrosurgeon + stitch thralls


Med pGorshades feat var det en riktigt elak lista som slängde fram 18 infanterister på 15 pts. Mycket svårstoppat så länge man håller pGorshade långt bak utom räckhåll för mordförsök. För 20 pts försvinner Brute thrallen och en till Slayer kommer nog delta då jag tycker det är en grymt bra jack för de poängen.


Min plan på sikt är att vid ca 35 pts byta till Terminus men jag måste öva lite med honom först. Lovar att berätta hur det går och lägga upp lite bilder när thrallsen börjar bli färdig målade. Det är inte så mycket kvar på dem nu så jag borde hinna med både dem och mina jacks. Ta i trä.


Warmachine resultat så här långt:

pGorchade 10-1

/M.

Presentation

This is a painting, modeling and gaming blog following my interests in miniature games. It is focused on the game Blood Bowl.

/ M.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards