Direktlänk till inlägg 7 november 2011

25pts liga med Tyranner i faggorna

Av T-side Ape - 7 november 2011 21:59

Köphysteri

Snart är det Jul och då handlas det för fulla muggar. Jag har redan inlett detta med att införskaffa 70pts Skorne att leka med. Det är något med att ta slavar och leka tyrann som är fängslande och även om även denna fraktion är elaka som tusan så är de kanske inte lika "fuskiga" som Cryx. Mitt nästa projekt är att börja spela lite Skorne för att lära mig Hordes reglerna grundligt och även få lite nya modeller att flytta över flockade ytor. Cryx kommer dock vara de jag spelar med i ligan och de jag skall försöka måla färdigt. Terminus, Ereberus, Deathjack står på tur tillsammans med Withershadow Combine. Till tyrannerna blir det nog mest stealth ninjor och stora gigantiska beast som jämnar allt i deras väg till grunden. Det ryktar om att mästarlönnmördaren kommer göra entre och fläcka sin kniv röd.


http://privateerpress.com/files/products/skorne/warlocks/lord-assassin-morghoul.png


På västfronten framgång!

Jag deltar ju annars i en warmahordeliga sedan några veckor tillbaka. Vi började på 15 pts och ökar varannan vecka med 5 pts. I helgen kommer 4:e matchen vilket betyder 30 pts och att vi spelat 25 pts senast. 25 pts var den magiska siffran där jag kom ikapp med målningen och fick den efterlängtande målningspoängen. Det är nämligen så att varje match man spelar med hela armén målad ger en extra poäng (annars: vinst 5, oavgjort 2?, förlust 1) för sammanräkningen i ligan. Hittils har jag lyckats vinna mina tre matcher med pGorshade (han är fuskit bra på låga poäng) och fått 1 bonus målningspoäng vilket gör att jag ligger i toppen. Till lördag hinner jag nog dock inte måla färdigt det jag ska ha så jag kommer nog istället plocka in min Bloatthrall för de sista 2 pts och få målat/ alternativt min pistolwraith mot att brute thrallen vilar.


25 pts armén såg ut så här:

 

Uppifrån och ner: Mechanithralls (6) + Brute thrall, necrosurgeon and stitchthralls, Slayer, pGorshade och Deathwalker, banethralls (6)+UA, Reaper, Bane lord Tartarus.


Till 30 pts blir det alltså malice istället för Reaper (+3 pts) och Bloatthrall (+2pts) eller Pistolwraith istället för Brutethrall (+3 -1pts=+2pts).

På målningsfronten är det Deathjack som målas och skulle han bli färdig skulle det kanske vara värt att ha med han bara för att skrämmas.


Warmachine resultat

Terminus 4-0

eSkarre 0-1

pGorshade 14-1 

 /M.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T-side Ape - 7 oktober 2013 21:48

  It started on http://fumbbl.com/ where I played some matches with a Necromantic team, and I really enjoyed myself. Soon I just had to have a ready necro team to play next season in my local league. I put the Chaos farm rest and just started paint...

Av T-side Ape - 24 juni 2013 18:52

After Low Cash Cup the whole team Sweden have been selected. I think we have a really strong team this year and that my goal, that team Sweden will finish above 8:th place, is really possible to achieve. The eight coaches this are Melisqus, Jammydodg...

Av T-side Ape - 9 juni 2013 17:06

Some really fast progress on the team, 6 mauraders tabletop ready. The bases, some vanish and extra blodsplatter is all that needed for them to be complete. The miniatures are the four Tengu zombie mutants (3 fat blokes and one with the big hand. The...

Av T-side Ape - 6 juni 2013 18:23

The story:   If you travel from Pennybridge to the village of Glanshammer and take the second road on the left towards Smithstorp and follow it over five miles you will eventually come to Ur-Pers old farm, lying alone in the woods with is few mea...

Av T-side Ape - 30 maj 2013 18:21

This Monday I came home from the NAF championship, tiered but satisfied. It was the 5:th tournament this spring and my Orkish Blood Bowl voodoo have really gotten better out of is. In January I went to Doubt-IV in Umeå with the Orks and finished at...

Presentation

This is a painting, modeling and gaming blog following my interests in miniature games. It is focused on the game Blood Bowl.

/ M.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards