Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Förlust och nytt

Av T-side Ape - 12 november 2011 14:10

Ligan

pGorshade hade på 30pts nivå att möta pMakeda och hennes Skrone. En Bronzeback och Molik Kharn på 30 pts möte mig. En mycket jämn match där Tartarus slog in 16 skada på Makada i en enda attack och sammanlagt skapade 5 nya banethralls under matchen. Det blev dock en förlust pga lite strategiska misstag och en ordentlig missbedömning av hur mycket stryk en bronzeback tål. Jag trodde att 5 banethralls skulle döda en knockdowned bronzeback men den hade 16 liv kvar när de fem hade slagit. Nu vet jag det och kommer inte göra om det misstaget i första taget. Det är visserligen positivt att inser hur bra vissa av skornes warbeasts är då jag nyligen köpte ett gäng skornemodeller och har runt 70pts liggande i en låda. De skall testas imorgon i lite vänligare miljö än ligan. Andra misstag var att jag som vanligt ställde bort min pistolwraith, en modell som inte gjorde något men som skulle kunna hjälpt mig väldigt mycket på slutet. Malice var dessutom inte speciellt användbar mot Hordes men så är det bara... 


lärdomar:

*Tro inte att 5-6 banethralls slår ihjäl en bronzeback så håll sig borta från den med warcastern.

*Spela konservativt och passivt med dina pistolwraiths.

*Malice är inte så bra mot Hordes... (men det kan man inte göra så mycket emot i ligan)


Nytt kul!

Nya modeller och en ny bok expantion till Quar modellerna finns nu på: http://www.zombiesmith.com/ Det var ju Quar-modellerna som från första början fick mig att komma tillbaka till figurspel och skapa denna blogg och jag är lite kära i hur de ser ut. Dock, eftersom ingen spelar med dem är det svårt att motivera sig att måla dem. Det är oftast lättare med motivationen när man ser modellerna på spelplanen ganska snart. Hursom, jag kommer beställa lite mer från zombiesmith nu när det finns ett erbjudande.


Warmachine resultat

Terminus 4-0

eSkarre 0-1

pGorshade 14-2

/M.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T-side Ape - 7 oktober 2013 21:48

  It started on http://fumbbl.com/ where I played some matches with a Necromantic team, and I really enjoyed myself. Soon I just had to have a ready necro team to play next season in my local league. I put the Chaos farm rest and just started paint...

Av T-side Ape - 24 juni 2013 18:52

After Low Cash Cup the whole team Sweden have been selected. I think we have a really strong team this year and that my goal, that team Sweden will finish above 8:th place, is really possible to achieve. The eight coaches this are Melisqus, Jammydodg...

Av T-side Ape - 9 juni 2013 17:06

Some really fast progress on the team, 6 mauraders tabletop ready. The bases, some vanish and extra blodsplatter is all that needed for them to be complete. The miniatures are the four Tengu zombie mutants (3 fat blokes and one with the big hand. The...

Av T-side Ape - 6 juni 2013 18:23

The story:   If you travel from Pennybridge to the village of Glanshammer and take the second road on the left towards Smithstorp and follow it over five miles you will eventually come to Ur-Pers old farm, lying alone in the woods with is few mea...

Av T-side Ape - 30 maj 2013 18:21

This Monday I came home from the NAF championship, tiered but satisfied. It was the 5:th tournament this spring and my Orkish Blood Bowl voodoo have really gotten better out of is. In January I went to Doubt-IV in Umeå with the Orks and finished at...

Presentation

This is a painting, modeling and gaming blog following my interests in miniature games. It is focused on the game Blood Bowl.

/ M.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards