Alla inlägg den 29 november 2011

Av T-side Ape - 29 november 2011 19:20

Beställde lite nya Quar då de är så snygga och bestämde mig att måla färdigt mina gamla Quars modeller till jul. Det är ett ambitiöst projekt men jag hoppas att jag ska kunna hålla i och göra färdigt dem. Vidare byggde jag ett hus för mina Quar ur en snabbmakarons kartong, Tejp, lim och en sax. Jag följde tips från dessa två sidor som jag kan rekomendera att ni läser om ni vill testa att bygga hus:


http://muraminiatures.com/making-a-simple-28mm-japanese-house.html

http://totte.leblog.se/building-terrain-for-wargames-for-cheap---a-tutorial


Efter detta bygge beslöt jag mig för att bygga några hus till men beslöt mig även för att investera i lite s.k foamboard för att underlätta byggandet och slippa irriterade buktande kartongväggar.


    

En Quar och hans hus. I bakgrunden syns stommarna till ytterligare två hus och support traktorer.


/M.

Presentation

This is a painting, modeling and gaming blog following my interests in miniature games. It is focused on the game Blood Bowl.

/ M.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards